Eksjö stadsfest - bättre än bäst.

Helgen har gått så fort, men den har varit så otroligt händelserik.
I fredags kväll åkte jag från Torsås till Eksjö, där det väntades stadsfest. Jag, Kajsa och Marika drog oss till några vi inte kände (eller Marika kände dem lite, men inte jag och Kajsa) för att partaja lite. Lite senare mot kvällen tog vi oss in mot stadsfesten. Jag träffade vänner jag inte sett på jättelänge och även gamla lärare. Vi stod längst fram på Daniel Adams-Ray och Mustasch, sen sprang vi runt vid lite andra scener och kollade på artisterna.
Några klockslag efter midnatt hämtade Kajsa's pappa mig och Kajsa, vi skulle sova hos henne.
När vi vaknade på lördagsmorgonen tog vi det lugnt och hämtade oss efter gårdagen. Framåt 5-tiden på eftermiddagen tog vi oss in mot Eksjö igen. Vi tog en pizza innan det var dags att röja igen. Efter det följde Kajsa med Marika på fest och jag följde med Vix.
Vid halv 8 på kvällen var det dags för oss, Disco Fever, att gå bakom scenen. Väl där fixade vi oss med kläder, make-up och annat som skulle fixas innan det var dags för oss att spela. Backstage bjöds det på gratis alkohol och snacks, hur mycket man ville. När September spelat klart var det dags för oss, och trots att det bara var i en kvart så var det den roligaste spelningen vi gjort. Riktigt kul var det! Speciellt när man såg alla man kände i publiken som gav sådant stöd och sjöng med i låtarna, även om det var med hjälp av alkohol.
Efter någon mer timma backstage gick vi mot bilen och lämnade lite grejer, sen var det dags för partyyy igen. Jag gick själv tillbaka till stadsfesten, för jag ville dit lite innan och träffa några. Träffade många, men det var kul, tiden gick dock väldigt fort mot slutet. Hade velat spola tillbaka där lite. När stadsfesten var slut gick vi till Alfred och hängde lite, men vi tröttnade rätt fort och drog oss hemåt.
Men det blev ett fint slut på en fin helg, tillsammans med fina vänner och fina The Ark!

Bild från lördagen, innan stadsfesten, hemma hos Kajsa.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback