Dag 01 - Presentera mig själv.

Mitt fullständiga namn är Hannah Stina Wickstrand. Jag föddes på ryhov i Jönköping den 28:e april 1995, vilket betyder att jag är 16 år. Jag bodde i Hyltan, Tenhult tills jag var 1,5 år, sedan flyttade jag och min familj till Björköby, där vi fortfarande bor kvar. Mina ögon är både gröna och blå, beror lite på i vilket ljus man är i. Från början är jag blond ända in i rötterna, men har färgat det mörkare, så är alltså brunett.

Mitt allra största intresse är musik, vilket förklarar mitt gymnasieval. Jag går på musik-, artist-, och producentgymnasiet Stage4you i Torsås. Anledningarna till varför jag sökte dit är många, men några är:
  1. Jag behövde flytta ifrån det umgänge som jag hamnat i.
  2. Jag ville starta om ett helt nytt liv, där jag kunde vara den jag vill vara.
  3. Jag älskar musik och att uppträda, vilket man får mycket av på Stage.
Innan jag sökte hit gick jag på mogärdeskolan i Vetlanda. Där gick jag i 3 år, det var mycket blandade känslor. Vänner kom och vänner gick. Hela högstadie-tiden var jobbig för mig, men jag hade världens bästa lärare som hjälpte mig på fötter igen precis i slutet. Nu i efterhand är både han och jag stolta över hur pass bra jag klarade mig.

Förutom musik, så älskar jag katter. Jag har växt upp med katter och det är en del utav mig. När människor föds får de ofta presenter av nära och kära, som oftast består av smycken och gosedjur, jag fick en kattunge. Och det var så allt började, vi har alltid haft minst en katt i huset. Så detta kanske förklarar varför jag skriver om mina katter så mycket?

Hm ja, vad kan jag mer berätta? Min mamma heter Annelie och min pappa heter Bengt. Jag har 3 riktiga syskon, Elin, Oscar & Albin, sen har jag även 3 "låtsas"-syskon, Sofia, Jonas & Erik. Mina låtsassyskon träffar jag inte lika ofta eftersom att de bor i Göteborg. Fast när jag tänker efter nu så träffar jag inte mina riktiga syskon lika ofta längre heller eftersom jag flyttat.

Småfakta:
Jag är en person som tänker oerhört mycket, om allt mellan himmel och jord.
Jag är jätterädd för spindlar, inte alltid varit, men sen i somras är jag det.
Ända sen massakern i Norge hände har jag fått upp scener i mitt huvud där jag blir skjuten, jätteläskigt. Men det gick över när jag flyttade, har bara hänt en gång.

Ja, det var väl det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback