Dag 06 - Min dag.

Dagen började med att mamma ringde mig tidigt på morgonen, snällt av henne att ringa och väcka mig, men jag kunde sova minst en timma till. Vi var lediga ifrån idrotten, så därför fick vi som gjort ergonomi-uppgiften sovmorgon, medan de som inte gjort den fick pallra sig iväg till skolan för att skriva den på datorn. 
Hur som helst, jag klädde på mig, sminkade mig, åt frukost och alla sånna där saker som man vanligtvis brukar göra på morgonen. Sen gick jag iväg mot Stage. 
Första lektionen vi hade var samhällskunskap och det var en rätt chill lektion för vi hade eget arbete och fick därför sitta ute i foajén med datorerna. Dock hade jag och Matilda väldigt mycket problem med att få våra papper utskrivna, men till slut kom sisådär 50 sidor, ehe. 
Efter samhällskunskapen så var det lunch. När lunchen var slut var det dags för engelska. Där gick vi igenom vårat grammatikhäfte och diskuterade lite om hur vi tyckte engelskan framför allt, men även hur vi tyckte alla ämnena varit hittills. 
Den lektionen tog inte så lång tid, så vi hade nästan en timmes rast innan det var dags för nästa. Så vi var ett gäng som erövrade sofforna i foajén medan vi väntade. Sen började lektionen och det var för alla oss som valt "sång" som inriktning. Vi gick igenom lite, bl.a. vad som gör en bra sångare och lite allmänt. Vi gjorde även olika sång-övningar som var väldigt bra, räknade hur många takter det var på olika delar ur låten "Hot Stuff" och sen fick vi skriva ner vår musikaliska bakgrund och vad vi förväntade oss av de kommande åren.
Därefter gick jag hem och när jag kom hem så plinkade jag på gitarren och lagade lite mat. Det är vad jag hunnit med hittils! :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback