Hur ser ni på det här med djurtestat smink?

Usch, just nu känner jag mig jättehemsk. Det här med djurtestat smink, man tänker inte alls ofta på det. Det var först nu när jag såg två bilder som berörde mig väldigt mycket som jag tänkte till. Stackars djur. Och jag kallar mig själv för djurvän?

Sitter och läser på en lista om smink-produkter som har blivit godkända och uppskrivna på en lista över smink som inte har testats på djur. Jag kan ju säga att jag tänker slänga en hel del utav det smink jag äger nu. Onödigt kan ni tänka, men jag tycker så otroligt synd om dessa djur. Och jag blir arg på mig själv för att jag inte har tänkt på det innan. Sånt här vet man ju!

Min favorit foundation, Dream Matte Mousse, från Maybelline New York kommer jag inte att använda mer. Jag tänker använda upp det jag har kvar, men sen tänker jag inte lägga mer pengar på den. Jag tänker från och med nu bara köpa smink som jag vet inte har djurtestats.




Stackars djur. Smink som inte har djurtestats hittar ni HÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback