Åker in mot staden som jag inte ens tycker om.

Hej på er!
 
Sovit gott? Det har jag gjort två nätter i rad i alla fall. Har saknat den här sängen så otroligt mycket. Dessutom har jag haft tre pojkar och en tös bredvid mig. Hur mysigt? Menar såklart mina kissar.
 
Idag ska jag modella åt min vän Anna. Det ska bli riktigt kul då vi inte fotat sen .. början av åttan eller nåt. Sjukt längesen i alla fall. Så om cirkus 50 minuter tar jag tåget in till stan, wiie!
Sen lite senare ska jag åka till Eksjö för att hämta ut en tröja och ett armband, samt skriva på ett avtal. Så det är vad jag kommer syssla med idag. Vad ska ni göra? Puss!
 
Hade inte mycket fantasi. Kör på tjock eyeliner-vinge och röda löppar.
Kommentarer
Postat av: Nisse

Då antar jag att borta bra, men hemma bäst fortfarande stämmer? :)

Du verkar ha fullt upp idag, en annan känner sig smått lat med tanke på hur effektiv du verkar vara. :D Själv har man sett efter lillasystern på hennes sista sommarlovsdag. Vilket har inneburit en tidig morgon (väckt vid kvart över sex) och att jag är en trött människa nu. Kommer nog känna mig så lagom ungdomlig när jag somnar vid halv åtta ikväll! ;)

Hoppas du har haft en bra dag! :)

Svar: Ja, det kan jag verkligen hålla med om! :)
Tack, jag har haft en bra dag! Jag har haft fullt upp, men nu är jag fri hela kvällen. :) Hahah, jag är inte så effektiv egentligen, är ganska lat tror jag.

Sista sommarlovsdag? Vart går hon om hon börjar nu? Stockholm? Har för mig de börjar tidigt ..

Hur har din dag varit annars? :)
Hannah Wickstrand

2012-08-14 @ 16:04:02
Postat av: Nisse

Godkväll!

Skönt, lite ledig tid måste man allt ha ibland. :) Samla tankarna en aning och andas ut liksom. :)

Men det är ju inte bra. Om du påstår att du inte är så effektiv och kanske till och med lite lat... då betyder det ju bara att jag är ÄNNU latare, och det är ju inte bra. Jag blev direkt tröttare bara genom att tänka tanken. Så du får placera dig på ytterst lite lat, så kan jag klamra fast vid att jag bara är lite latare än genomsnittet. Det är en nivå jag kan gå med på! :)

Nej, söderut, hela vägen nere i Skåne, tydligen börjar de lika tidigt härnere. :) Ingen tillbaks-till-skolan-ångest där än, så hon har bättre koll på nerverna än vad jag hade i den åldern iaf. ;)

Jo tack, den har varit bra. Har faktiskt mest tittat på tv och kikat runt lite på nätet för att få tiden att gå, men inte gjort några större kraftansträngningar. Förutom att jag måste ha missuppfattat min kära moder imorse totalt när hon gick. Tyckte hon sa att där inte var något kaffe alls, så jag bryggde en kanna vid tolv ungefär. Och höll på och trilla i golvet när jag skulle ta kaffekannan (som jag trodde var tom) och skölja ur den. Den var lite tyngre än jag trodde när den väl kom utanför kanten. :)

Men tycker dagen har passerat ganska smidigt ändå, även om det känns som att jag tappade bort ett par timmar mellan 13-16. :)

Har du gjort nu då på "fritiden" under kvällen? :)

Svar: God kväll!
Haha okej då, jag är väl kanske inte SÅ lat då. :)

Jaha! Då förstår jag. Äh, jag längtar också rejält till skolan kan jag erkänna. Men det är för att jag går på världens bästa skola. :')

Hahahah, såg verkligen den där händelsen med kaffekannan framför mig nu när jag läste det. Tur att det gick bra i alla fall, så det inte blev kaffe över hela golvet. :)

Inte alls mycket faktiskt. Har mest suttit och stirrat framför datorn med katterna jämte mig. Vad har du själv gjort? :)
Hannah Wickstrand

2012-08-14 @ 19:57:33
Postat av: Nisse

God kväll igen! Nu hade jag för kort tid mellan svaren här, eftersom jag upprepar mig. Tusan! Tidig god natt! :)

Tack, det uppskattar jag, betyder att jag inte är latare än vad jag trodde att jag var då. Känns skönt, tror inte jag har energin för att vara mer lat. ;)

Skönt att höra att det är så ju, och jag är glad för att min lillasyster accepterar skolan så pass väl också. Själv hade jag lite problem inom ämnet, vilket är en oerhört lång historia, skönt att det inte smittade av sig dock. :)

Jo, som tur var hann jag reagera innan kaffekannan dunsade i golvet, jag har redan haft sönder en i år, det räcker! Det är andra gången jag gör det också, är nog för lat för att lyfta och känna på kannan först innan jag drar den av kanten och gravitationen lär mig en läxa. Till mitt försvar har jag fått höra att den ska vara tom båda gångerna, så det vart inte bara mitt fel.

Ett par katter gör ju faktiskt allt lite mysigare alltid så det låter ju inte helt fel. :) Sen är ju datorn definitivt något som kan få timmarna att springa förbi, lite läskigt hur fort klockan springer när man är koncentrerad på något annat. :)

Själv har min kväll ärligt talat inte varit vidare spännande. Har mest vandrat runt på internet och läst lite här och var, men inte så mycket som har fastnat. Var trött som få innan, så då ville jag att klockan skulle bli så pass sent så jag kunde gå och lägga mig. Nu är jag naturligtvis pigg istället och känner inte för att sova. D´oh!

Svar: God förnatt, haha! :)
Nej, det krävs ju rätt mycket energi faktiskt. ;)

Det är alltid kul att höra när det går bra för någon, speciellt någon närstående. Jag hade också lite problem där, men det gällde inte ämnena utan annat. Men det är också en oerhört lång historia.

Du hade helt enkelt turen på din sida! Det hade inte jag fredag den 13:e i somras, då jag tappade ett glas på jobbet. Jobbade på en glassgård, så det var glassplitter över hela golvet och även i glassen. Man kan ju inte direkt chansa då på vilka glassar det kom glas i, så vi fick slänga alltihopa, hahah! :(

Verkligen! Tiden springer alltid iväg när man sitter här, sjukt.

Så är det alltid. Man är trött på "kvällen", men då är det för tidigt för att gå och lägga sig. Och när det väl blir natt och man ska gå och lägga sig, ja då är man naturligtvis pigg som en .. vad är det dem säger? Pigg som en .. mört?
Hannah Wickstrand

2012-08-14 @ 21:19:00
Postat av: Nisse

God förnatt! Det låter som en bra term, aldrig tänkt på det. Har alltid tyckt att kvällen är för lång, den får lite för mycket utrymme, så det behövs en term för typ 22-midnatt!

Jo, man försöker ju ändå vara en respektabel latmask, så att inte andra latmaskar tycker att man bara är en wannabe-latmask. Så lite energi får man allt lägga ut på att lata seriöst. Nästan heltidsyrke!

Samma här, ämnena var inga problem, det låg utanför det i det sociala främst och i det psykiska. Men det är ett par historier som passar sig bättre att utbyta en annan förnatt och mer privat forum än här möjligtvis. :)

För en gångs skull ja, jag brukar ha en förmåga att vara lite småklantig, men denna gången var turen på min sida. Ajdå, det låter inte så värst bra. :O Olyckor händer såklart, så det är ju inte mer med det, men tråkigt ändå på god glass. :D Min fredagen den trettonde var också sådär lagom kul, fick en trevlig räkning från CSN för att de krånglat till det lite grann. Och helt otroligt att det redan är en månad sen! Tiden flyyyyger!

Mjo, det är nog en del timmar som har slängts iväg framför datorn, men det är ju faktiskt inte bara slöseri. Finns mycket att lära och upptäcka också, så då får man offra lite tid som går förlorad.

Jag brukar ha sån expert-tajming så att jag är löjligt trött en timme innan jag planerat att sova. När jag väl hittat sängen är jag pigg som en mört (jo, visst låter det väl rätt? Måste vara mört...) och det är alltid lika roligt. Finns inget drygare än att ligga i sängen klarvaken. Men ändå springer tiden, framförallt om man ska upp tidigt dagen efter! :)

Svar: Then "God förnatt" it is!
Det finns säkert de som har det som heltids-arbete.

Ja, precis! (Hahah, gillar verkligen ordet "förnatt" nu.)

Riktigt tråkigt var det .. men det var inte mycket att göra åt saken. :/
Ah, härligt! Eller inte.
Ja gud, är det redan en månad sen? Flyger, minst sagt! :o

Man lär sig faktiskt väldigt mycket när man sitter framför datorn, tro't eller ej. Föräldrarna borde testa, så de förstår vad vi pratar om. ;)

Tänkte om det kanske var .. "pigg som en lärka"? Var därför jag blev lite osäker. Blandar alltid ihop de där ordspråken. En gång sa jag att jag "sovit som en stock", när det ska vara "sovit som en stork". Så där ser man hur det kan bli fel.
Nej, det är så himla drygt att inte kunna somna. :o
Hannah Wickstrand

2012-08-14 @ 22:30:19
Postat av: Nisse

... Jag har kanske hittat mitt framtida yrkesval då! Professionell latmask! Detta måste jag undersöka!

Haha, förnatt är en bra term tycker jag allt. Får försöka få denna myntad och accepterad efter att jag misslyckades senast! Jag hade lite av en tvångstanke för att jag ständigt var tvungen att hålla koll på klockan och tänka ut vad tiden var. Då tyckte jag det lät fel i huvudet att bara rabbla siffror, och jag accepterade inte att det var ett kolon, så det fick helt enkelt bli en dubbelpunkt. Så, 23 dubbelpunkt 07 dubbelpunkt 22 exempelvis. Det fick aldrig något fäste i släkten dock, så det är väl ett kolon...
(Och får väl inflika att idag är jag helt normal inom området och är inte besatt av tiden... ;) )

Det är en månad sedan tydligen! Jag trodde det knappt och både dubbel samt trippelkollade kalendern!

Jo, det är en bra källa för information. Mycket onödig information förstås. Mina föräldrar använder väl datorn en del, men kanske inte på högsta tekniska nivå. Jag försöker lära ut diverse knep här och var, men det är lite envist från deras håll att ta in dem. :)

Säger man inte... sovit som en stock? :O Ifall man inte gör det så har jag naturligtvis aldrig trott att så var fallet och inte gjort det själv.. ehm... :D Verkar både finnas pigg som en lärka och mört dock, kanske är samma med stock/stork? Usch, vad ordspråk var komplicerade då, jag trodde de skulle underlätta!

Jag hade rätt stora problem med det förr (är väl lite så fortfarande, fast mildare nu), så jag brukar oftast sysselsätta mig tills jag somnade istället. Somnade oftast ifrån tv:n eller datorn exempelvis, var för mycket ångest att bara ligga och försöka. :)

Svar: Ja, gör det! Kolla upp lön förmåner med.
Bästa termen alltså! Hahahah, men det lät ju bara jobbigt. Så bra att du inte är lika besatt längre då.

Brukar vara så ifrån föräldrarnas håll. De är lite envisa och när de inte fattar blir de smått irriterade och försöker skulle allt på oss, inte okej, haha.

Men gud. Jag menar såklart tvärtom! Jag sa att jag sov som en stork, fast jag egentligen menade att jag som som en stock. Hahah, förlåt för förvirringen!

Samma här. Jag minns på högstadiet så brukade jag och min dåvarande bästa vän ringa till varandra mitt i natten och prata med varandra tills vi somnade, haha. Det hände dock för ofta att han somnade före mig. Så där satt jag och lyssnade på snarkningar.
Hannah Wickstrand

2012-08-14 @ 23:14:35
Postat av: Nisse

Men du... Vad gör en professionell latmask på semestern? Det måste jag ta reda på så jag vet hur många veckor som är rimligt. Borde finnas bra försäkringar och så också, farligt jobb ju. Don´t try this at home typ!

Jo, jag diggar den. Finns ju förmiddag, så bara logiskt egentligen!

Haha, det var extremt jobbigt. Var typ som om man börjar knaka fingrar/leder och sen inte kan sluta igen. Kollade mycket på text-tv och var klockan exempelvis nära en helminut, så var jag "tvungen" att vänta tills den infann sig innan jag kunde stänga av. Eller om den var 22:22:12, så fick jag invänta 22:22:22 , lite slöseri med tid och vet inte var jag fick det ifrån. ;)

Jo, men det är klart att det är vårt fel om de tar vårt tips på fel sätt och det inte blir rätt i slutändan. Eller? ;) Det är nog deras åsikt iaf :D

Aha! Tur det, här trodde jag att jag hade haft fel i alla dessa år, när jag sovit som en stock. Blev osäker på om storkar kanske var väldigt trötta av sig. :D Men det är ingen fara, att jag köpte din version nästan rakt av visar ju hur bra koll jag har på läget! ;)

Haha, du hade fått träna på att få somna fortare då, trumfa honom liksom! :) Snarkningar är kanske inte det mest spännande samtalet. :D

Mot slutet av högstadiet hade jag avskärmat mig en del från omvärlden, och det var oftast just ensamheten som fick mig att "freaka" ut lite när det var sovdags. Lättare att tänka så lite som möjligt om man sysselsätter sig med annat. :)

Svar: Det är en bra fråga! Jag har ingen aning .. finns det ingen typ av hemsida man kan besöka? Borde ju finnas forum för frågor. :o
Precis, det var så jag tänkte!

Hahaha, du låter precis som en vän till mig, eller lite. Hon var helt besatt av klockslag ett tag, hon var tvungen att önska på varje 10:10, 13:13 .. osv. Sen började hon med att man kan "önska när man vill istället", haha.

Jaja, klart det är vårat fel! ;)

Hahahah, nej då det var jag som skrev fel. Fast storkar kanske är väldigt trötta utav sig de också .. vem vet? ;)
Bra att du förstår mig, haha!

Hahah nej, det blev lite .. osocialt ändå. Försökte väcka honom, men han sov som en stork. ;)

Man ska aldrig tänka för mycket, det blir bara kaos då.
Hannah Wickstrand

2012-08-14 @ 23:40:05
Postat av: Nisse

Jo, fast där är nog ett problem i det också. Vilken latmask orkar sätta ihop ett forum liksom? Jag tror mitt yrke som latmask är dömt att misslyckas från början, det behövs en icke-latmask för att organisera allt, och varför skulle en icke-latmask stödja idéen om latmaskar? Tusan, jag som trodde vi var något på spåret!

Det var faktiskt lite tack vare det som jag föll in på det spåret tror jag. Någon som sa till mig att om man ser på klockan 11:11 så ska man önska sig något (helt random i ett samtal så). Sen började jag fundera och leta sifferkombinationer, sen var det kört. På min fjärrkontroll var det sifferknapparna + volymknappen som var uppslitna först. I kombination med knappen för att ta fram klockan och text-tv förstås. ;)

Smart slutsats av din vän dock, önska när man vill! Låter mer hälsosamt :D

Vems fel skulle det annars vara? Äldre generationer hade inga fel, tyvärr blev inte vi lika perfekta. ;)

Jag funderade faktiskt på om fåglar generellt är trötta av sig, och fick för mig att rätt många fågelarter inte sover särskilt mycket (inte djupt iaf). Storkar kan vara ett sådant trött djur dock, jag tyckte "sov som en stork" lät helt okej ändå! Och jag vet att det finns minst en fågelsort (osäker på vilken) som kan stänga av delar av sin hjärna, så att den kan sova medan den flyger. Snacka om käck funktion, sådan vill jag ha om jag får möjlighet att göra en Nisse 2.0.

Som en förvirrad själ själv så har jag nog en extra förmåga att förstå andra när de tappar bort spåret lite grann. Minsta jag kan göra, när jag själv förvirrar till det så ofta. ;)

Haha, kan jag tänka mig. :D Och om han sov som en stork kan jag förstå att du inte kunde väcka honom, jag har hört att de sover riktigt djupt och länge. ;)

Svar: Näe, där rasade ju allting .. tusan också. :(
Hahaha, rätt många ändå som blivit besatta av klockan och klockslag efter det där om att man ska önska sig något vid varje jämna "11:11" osv.

Visst låter det halvt rätt liksom "sov som en stork"? Det var ju det jag tänkte när jag skrev det den där gången .. och sen undrade jag vad velat var när han ifrågasatte "stork?". Jag tyckte det lät rätt då. (a)
Hahahah flyga när man sover, det hade varit något! Vill jag också kunna.

Ja, de gör ju det. :')))
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 00:07:50
Postat av: Nisse

Vi latmaskar har det inte lätt i livet. :(

Jo, jag hade inte ens hört det förr innan dess. Klockan är allt en ond cirkel egentligen. :D (eller fyrkant, eller digital, eller vad den nu önskar vara)

Det lät ju faktiskt så rätt så att jag var beredd att gå på det rakt upp och ner, och trodde att jag alltid hade missuppfattat ordspråket. Var nästan tacksam att ingen hade märkt det när jag sagt det, så jo, rätt lät det allt! ;)

Jo, det också. Nu tänkte jag kanske främst på att kunna göra saker aktivt under sömn, men om jag ändå skulle uppgradera hade jag allt installerat ett par vingar med! Smidigt värre att flyga ju!

Lyckades inte hitta en info om hur mycket storkar sover, är det lika mycket som vi så tycker jag att det uttrycket är helt acceptabelt alltså! :)

Svar: Nej, det verkar som ni har rätt mycket otur. :(
Riktigt ond, på massa olika sätt! Klockan alltså ..

Hahahah, skulle lurat dig att det var så istället. Varför gjorde jag inte det?

Sjukt smidigt att flyga! Det hade varit asnice. Slippa gå/cykla när man ska nånstans, man kan bara .. sväva, taha. :D

Attans! Men det måste ju vara i närheten i alla fall. Så jag tycker vi godkänner det. (a)
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 01:30:14
Postat av: Nisse

Ja, inte bara föds man in i det, sen får man lida för sina lata gener också. Where´s the justice liksom? Tror aldrig att klockan har arbetat till min fördel när jag tänker efter, oftast är jag för sen till något eller för tidig, men jag är nog knappt aldrig riktigt nöjd med ett klockslag. :O

Haha, låt ett par dagar passera, sen kan du säkert lura det i mig! Så nära på så jag hade lätt trott på det, men det hade inte varit vidare snällt. ;)

De får rappa på när det gäller utvecklingen av jetpacks, så man kan ta sig runt lättare! :)

Storkar bygger ju faktiskt bo, och även om det mest är för att lägga ägg i så måste de ju bli så uttråkade där att dem somnar då och då? Jo, det tror jag allt!

Svar: Det är inte rätt nånstans alltså! :o
Ah okej, då försöker jag om en vecka ungefär. Kanske inte så snällt, men jag är inte snäll. (a) Hahah jodå, jag är rätt snäll faktiskt.

Ja, det tror jag också. Det måste vara så. :o
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 01:45:41
Postat av: Nisse

Osäker på om du fortfarande är vaken men jag ska nog sova som en stork nu! (hoppas jag) :D

Är du fortfarande vaken så ber jag om ursäkt för min tidiga sorti, men måste upp i tid imorgon för att hämta systern i skolan. Återkommer hit asap, förmodligen vid middagstid. God natt och söta drömmar åt dig! :)

Svar: Nej, jag somnade som en stork sen. ;)Hoppas du sov gott!
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 02:44:16
Postat av: Nisse

Ska nog ta upp det med kvällstidningarna, något måste göras åt latmaskarnas rättigheter med! :o

Haha, gör det. Och bli inte överraskad om jag går på det! Och det tror jag faktiskt att du är, fått intrycket att du är ganska snäll av dig, även om du först inte erkände mina matlagningskunskaper som bra och nu försöker lura i mig nya ordspråk så! :D

Jo, vi är överens så från och med nu är det så! Storkar sover, och djupt med. Jag somnade som en stork till slut, sedan vaknade jag som en.... (?)... för att somna om som en stork och nu är jag trött som en... sengångare? Men däremellan sov jag ganska gott, hoppas du med gjorde det. :D

Svar: Slå på stort, ta det i tv för sjutton!
Hahah, jo men jag tycker dina matlagningskunskaper är väldigt bra faktiskt. ;) Själv ska jag nog göra kycklingfilé strax, omnom.

Hahah, sengångare. Jodå, jag sov fint jag med. :)
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 13:31:23
Postat av: Nisse

Hehe, Nyhetsmorgon here I come! :D Hade sett snyggt ut på en sån där namnskylt: "Nisse - Latmask"

Jo, jag vet att det är lätt att bli imponerad av mina matlagningskunskaper. Du skulle bara se hur jag hanterar en mikro, det är art in the making alltså! Kanske har en matkonstnärlig sida trots allt!

Argh, nu får du sluta prata mat :o Jag har inte blivit färdig till att hitta köket än, blir ju hungrig :D

Med tanke på att sengångare sover så fruktansvärt mycket (eller är det koalor?) så tror jag att vi hade varit medlemmar i samma latmasksfack!

Skönt det, hur många djur var på besök när du vaknade? :)

Svar: Verkligen! Hade varit asfränt ju.
Mikro? Wow, kan du handskas med en mikro? Avundsjuk over here. :(

Hahah, du kanske borde ställt dig i köket och lagat mat du med? ;)

Sengångare sover väl inte så mycket? De är väl mest .. sega, hahaha. De kanske sover mycket, har ingen aning. Koalor äter mycket tror jag. :o

5 djur var på besök. :) hahah.
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 15:17:14
Postat av: Nisse

Haha, om inte annat ska jag skaffa en sådan namnskylt ändå, status ju. :D

Finns ingen mikro jag inte kan handskas med. Så länge det inte är jag som har lagat maten i första hand så blir det ganska gott också. Inget att vara avundsjuk över, sätter jag ihop någon kurs i ämnet ska du få en inbjudan så du också kan bemästra detta elektriska verktyg! Tror det blir en tolvstegs-kurs, typ funktioner, rotationsriktning, uppbyggnad, behov av grillvantar för att inte bränna sig, övriga verktyg som kan kombineras, vad ska inte stoppas i den osv osv.

Trött på makaroner :O, dessutom hade de inte smakat lika gott när du skröt om kyckling och sådant som jag inte hanterar :O . Jag inväntade middagen istället, det funkade väl så också :O

Nej, jag kom på det halvvägs genom inlägget. Orkade inte ändra det bara, så jag körde en in-case-of-emergency och nämnde koalor. Tror faktiskt de sover typ 22 timmar om dygnet och övrig tid äter de. Något sådant. :O

Alldeles lagom ju, kanske blir lite väl om det nu var varmt dagen efter, det är ju allt ett par värmekuddar det där. :D

Svar: Det tycker jag du ska göra, haha! :D
Tack! Har alltid velat lära mig hur man gör med de där .. mikrovågs-ugnarna. Ser verkligen fram emot kursen! :D

Jag åt makaroner till kycklingen. Vi hade inget ris eller annat passande hemma, så det fick bli så, hähä.
Vad blev det för middag då?

Ja, det kan nog stämma. :o

Skojar du eller? Det blir så himla varmt, haha! :o Men sen vill man ju inte gå upp heller, för då känner man sig taskig mot dem. Eller jag i alla fall, haha.
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 23:54:12
Postat av: Nisse

Jag ska försöka skriva ihop en kursplan snarast, tio veckor låter rimligt väl? Får ju vara en start-kurs, sen en avancerad uppföljare i vår. Man kan ju inte få in för mycket i huvudet på en gång, då glömmer man saker!

Haha ajdå, jag har inte gjort dig makaronskadad va? :( (ärligt talat så har jag god lust att gå och koka makaroner at this very moment, är ett tag sen jag åt det!) Och det funkar ju, även om ris kanske är lite godare till. Och någon lätt currysås eller chilisås av något slag kanske. :O

Det blev något som jag nog hade kunnat göra, om det inte vore för potatisen. Potatis och någon form av panerade torskfiléer, inte så värst spännande :O. Ett rykte säger att det blir kyckling imorgon dock!

Haha, jo det blir ju det. När jag är hos min syster och får nattgäster, och det börjar bli varmt så flyttar jag ut mot hörnet så mycket jag kan. Problemet är ju att sängen är väl en meter hög, och jag har varit nära att trilla ur ett flertal gånger!


Svar: Det låter som en bra plan, kör på det! :)
Jag tror inte det, jag hoppas det bara var brist på annat hemma. Alltså, kyckling, ris/klyftpotatis och currysås ihop är typ det bästa som finns. :o Så himla gott!
Gå och koka makaroner, gott ju!

Ah okej, men det lät gott ju. :)

Hahaha ajdå! Äh, man får helt enkelt stå ut.
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 00:22:45
Postat av: Nisse

Will do! :)

Jag håller definitivt tummarna för det, vill inte att någon annan ska lida av makaron-tvång! Haha, no kidding. :D Så fruktansvärt gott. Även om jag länge hade ris, currysås och falukorv som favoriträtt. Ville ha det varje vecka när jag var mindre. ;)

Jag känner inte riktigt att min makaronform finns i mig inatt, och vet inte om jag har tålamod för att stå omkring och vänta på att vattnet ska börja koka. Får se vad det blir av det hela :O Mjao, jag är inte så jättemycket för fisk längre, vi hade det rätt ofta förr. Det är helt okej, men ingen "omgomgomg, skynda på med maaaaten!", ungefär. :)

Jo, det känns lite farligt bara när man ligger så långt ut man kan, och hunden också vill vara med och ska lägga sig i stort sett på en. Men, inte trillat ur än!

Svar: Hahah nejdå, lever mycket på makaroner när jag är hemma i min lägenhet. Det är ju enkelt att laga och så, så det blir ofta det där och det räcker. Jaså? Har nog aldrig smakat den kombinationen, men det är nog gott. :D

Jag hade nog inte heller orkat ställa mig och göra makaroner nu, även om jag var sugen på det.
Okej, då förstår jag. Schnitzel är min "skynda på med maten"-mat, haha. Så gott! Direkt när jag börjar laga till det så vill jag ha det med en gång.

Haha ajdå. Bra det i alla fall!
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 00:49:31
Postat av: Nisse

Haha, you´re breaking me here... "Det är ju enkelt att laga"... hmmmmpf! ;)

Jo, currysås i sig är ju gott, så det går nog med rätt mycket. :O Nej, det är för mycket väntan även om det går fort. Jag menar, steker man något så måste man ju hålla koll på det. Makaroner ska man vänta på vattnet, sen ska de hällas i, sen... vänta igen. :O

Haha, schnitzel är så gott, oavsett hur jobbigt det är att skriva! Gärna med klyftpotatis och typ bearnaisesås :)

Svar: Hahaha, förlåt. But .. it is. ;) (a)
Verkligen! Fast makaroner behöver man i och för sig inte vänta på så länge. Det är väre med kyckling, schnitzel och det som man måste stå och passa hela tiden. Jobbigt, haha!

Jag älskar att stava schnitzel, hahaha. Brukar alltid säga det i huvudet samtidigt som jag skriver det, så jag tänker alltid "shhhnittsell". Det låter kul. :)
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 01:16:32
Postat av: Nisse

Jo, det är väl det. Jag försöker bara bevisa att jag har åtminstone en bra sida, stärkt av att man till och med gör artiklar i ämnet! Nu är jag skjuten i botten ;)

Jo, fast kyckling och schnitzel ska man ju oftast minst vända på, så där är lite action iaf (så mycket action en stekspade nu kan vara!). Och jo, jag gillar också ordet, även om det är lite snubbelvarning när man ska skriva det på ett tangentbord. Schnitzel. Är så utspridda bokstäver! Haha, vad bra, det är inte bara jag då.... Tycker det låter fräckt med ett så starkt sch ljud i början.

Svar: Hahah, förlåt! (a) Du är fortfarande Makaronernas Mästares Mästare.
Ja, det är sant! Hahah, jag tycker om snubbelvarningen också. Schnitzel. Man flyttar fingrarna på ett sätt som man inte får göra på andra vanliga ord, hur knasigt det än låter.
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 01:25:41
Postat av: Nisse

Haha, tack... Jag känner nu att jag har energi att fortsätta in i denna natten, utan M.M.M. att hålla fast vid vet jag inte alltså. Haha jo förstås, ditt sällskap hjälper med, annars hade jag nog redan däckat över tangenbordet! Eller keyboardet om du så vill :D

Ja, man gör ju det! Schnitzel Schnitzel Schnitzel. Antingen vill högerhanden in under vänsterarmen för att hjälpa till, eller så får ringfingret på vänsterhanden ta en riktigt skum bana! Nu vet vi iaf att inte tangentbord är designade med tanken att skriva schnitzel i första hand! :O

Svar: Hahah! Mina katter har däckat på mig för längesen. Känner att jag också behöver däcka snart, men orkar verkligen inte ta mig in till sängen. Sitter så bekvämt i soffan.
Från min sida så får ringfingret på vänsterhanden ta en skum bana. Ja, det har du minsann rätt i! :o
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 01:44:32
Postat av: Nisse

Haha, aww. :)

Jo, jag skulle också behöva däcka så småningom. Lite svårt att slita mig härifrån bara, när jag väl lyckas fånga dig på platsen så blir det lite mer av ett real-time-update åtminstone! :D

Jo, den vill liksom in och sen under, lite skumt. Skulle de tänkt på! :D

Svar: Jomen, precis! :)
De kanske har tänkt på det på de engelska tangentborden. Har ingen aning om hur de ser ut, men de har ju inte alla bokstäver som vi har. Så där kanske det är enklare att stava schnitzel. :o
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 02:12:50
Postat av: Nisse

Haha, du får vara närmre omkring bloggen, så jag hinner prata mig trött och få ut all min energi tidigare på kvällen, så kanske jag inte håller varken mig själv eller dig uppe för länge. :O

Mja... Det är väl i praktiken samma, bara det att åäö har andra tecken, exempelvis semi-kolon och så? Tror jag, vänstra sidan borde vara rätt lik iaf :O Och dom ska ju inte ha det lättare! :O

Svar: Hahah, ja visst det kan jag vara! :)
Ja okej då .. det är nog inte så stor skillnad. :o
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 02:21:15
Postat av: Nisse

Haha ja! Om du inte finns omkring på msn eller så, det skulle ju innebära att jag inte totalt demolerade din blogg med kommentarer om annat! ;) Jag trodde faktiskt e-postadressen man fyllde i var synlig för dig, som ett sätt för bloggaren att komma i kontakt med läsarna på ett annat sätt. Var ju inte smart nog för att förstå att det inte ens publiceras på din sida. ;)

Njä, tror inte det faktiskt. :O

Svar: Jodå, [email protected] heter jag på msn, bara att adda! :) Har nog aldrig fått så här mycket kommentar under alla dessa år jag bloggat, hahah. Jo men e-postadressen är synlig för mig, eller vad menar du nu? :o
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 02:31:37
Postat av: Nisse

Den är det? Har det fungerat innan att där har skickats en notis till inkorgen då? Så det inte är så att e-postadressen där är just för man ska kunna delge typ sin msn till dig så att du kan lägga till? :O Var så jag trodde först. (a)

Haha, förlåt... Jag är kanske lite efterhängsen av mig. :O Hade inte samlat ihop mod att fråga om du fanns på typ msn bara, så jag fördrev tiden till att jag gjorde det med nervöst babbel. ;) Stackars bloggkommentarfält, det fick lida lite :( Lovar att jag i fortsättningen ska försöka hålla det någorlunda relaterat till ämnet du bloggar om! ;)

Men då lägger jag till dig då, lägg gärna till mig tillbaka när du är online, för min msn är lite skum ibland. Inbjudan kommer inte fram i andra änden liksom, brukar lösa sig om båda lägger till. Längesen jag la till någon iofs, men sist var det så, och nu bara babblar jag igen! Jag hade uppskattat det! :D Och tack :)

Svar: Jag vet faktiskt inte, den här kommentars-grejen är helt ny faktiskt. :o
Hahahah, aw! Nåja, jag fick en massa kommentarer i alla fall och det är ju alltid kul. ;) Du är tillagd osv. :)
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 02:44:11
Postat av: Nisse

Kan nog vara så att man ska få mejl egentligen, funkar kanske inte just nu för mig :o har kanske femtio mejl om svar till helgen! ;)

Jo, det är klart att det är, jag skulle bara varit lite mindre förvirrande så att det var mindre krävande att prata med mig ;D

Svar: Hahah shit, mycket möjligt!
Äsch! Som sagt, alla är lite förvirrande ibland. ;)
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 04:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback