Här får ni två smakprov ifrån gårdagens fotografering.

Fotograf: Anna Holmberg
Kommentarer
Postat av: Nisse

Fina bilder! :) Där ser man, det lönar sig att göra saker om dagarna och inte bara lata sig. Jag får nog överväga att också hitta på något ibland då!

Svar: Tack så mycket! :)Ja, det tycker jag du ska göra.
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 13:33:01
Postat av: Nisse

Jo, idag är det så pass varmt dock så det fick räcka med en liten promenad för att hämta lillasystern, sen sällskapa med fläkten en bra stund för att inte avdunsta! ;)

Svar: Det har varit jättevarmt idag, helt sjukt. :o
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 15:34:55
Postat av: Nisse

Jag kollade ut lite snabbt innan jag gick och såg att det var lite halvmolnigt just då (typ max en minut) och funderade på om jag skulle hitta en långärmad eller inte. Men så kom solen fram och jag tänkte, äsch det är rätt så nära. Tur var väl det, höll på att trilla omkull av värmen när jag öppnade porten.

Var lugnt så länge man var ute, är så segt att komma inomhus bara, och det blir helt vindstilla och man blir så varm. Jag tror jag föredrar lite kyla... säger jag nu på sommaren, tvärtom sen på vintern. ;)

Svar: Jag gör alltid det misstaget! Tittar ut innan jag ska gå, och då är det molningt, så tänker att det ska bli lite kyligare. En kvart senare håller jag på att dö av värmeslag, hahah.
Precis! Det är alltid tvärtom. Just nu längtar jag till riktig höst och vinter. Men när det väl är vinter längtar jag bara till sommaren. ;)
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 23:42:47
Postat av: Nisse

Ja, samma här. Eller så ser det soligt ut, men så blåser det som sjutton eller något. Brukar försöka fråga någon annan här hemma, om de varit ute för att få en ledtråd, men idag var jag själv och lämnad till mitt eget öde! Det är ju bättre om man tar på för mycket iofs, för en långärmad exempelvis kan man ju ta av. Lite därför jag föredrar vintern över sommaren. Man kan alltid ta på mer kläder om man fryser, men man kan bara ta av till en viss gräns. Samma när det gäller att sova, föredrar att behöva täcket för att hålla värmen, än att vakna mitt i natten och vara så löjligt varm så det tar en halvtimme att somna om! :O

Men i vinter kommer jag såklart ändå vilja ha sommar, "Åh denna kyla, hur överlever man någonsin detta? Varför är det inte varmt året runt?"
"Arrrgh, denna förbenade värme, snööö tack!"

Svar: Ja, precis! Skenet bedrar verkligen. :o Eller så vaknar man mitt i natten för att det är supervarmt och det spelar ingen roll om man tar av sig täcket, det är fortfarande jättevarmt. Galet!

Hahaha, det är ju så. Sjukt vad man klagar över värmen/kylan och vädret.
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 00:09:56
Postat av: Nisse

Jo, om det är något vi människor är så är det ju bekväma av oss. Framförallt när det gäller vädret! Sällan någon är helt nöjd med vädret. :D

Jo, jag avskyr att vakna och vara varm på natten. Att frysa lite för att jag sparkat av täcket är väl okej, för då somnar man om rätt lätt, men det är så obehagligt att vara för varm. Sedan är det väl extra mysigt om man har typ feber och vaknar och är varm, somnar om, vaknar fem minuter senare och fryser osv osv? :D

Svar: Väldigt sällan. Vi människor är så kräsna.
Ja precis! För det blir varmt när man tar på sig täcket igen. Ja, verkligen jättemysigt! Eller inte. :/
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 00:32:41
Postat av: Nisse

Ja, jag är ganska varm av mig rent generellt så oftast har jag inte svårt att hålla värmen. Så det räcker att dra på täcket, sen är det bra igen efter en halv minut. Värme tar ju dock eeeevigheter för sig att försvinna, och då har man redan värmt upp sängen i övrigt, så det är hopplöst. :( Och nej, största avskyn jag har när det gäller att ha feber. Det andra går att hantera, men min sömn, ack min sömn... :O

Svar: Sömn överhuvudtaget, oavsett värme eller så kan vara riktigt lustig, haha. :o
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 00:56:27
Postat av: Nisse

Haha, jo jag sover ganska ofta som en kratta oavsett yttre omständigheter. Mysko drömmar är också sådär lagom mysiga, helst vaknar jag inte upp och tänker "Vad sjutton var det där egentligen?" ;)

Svar: Hahah, du anar inte hur många gånger jag också vaknar upp med den tanken. Drömmar alltså .. märkliga saker.
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 01:21:58
Postat av: Nisse

Jo, det är ganska intressant att ibland försöka spola tillbaka och förstå det. Tyvärr glömmer man ju så fort och så lätt, vilket ju är en fördel om det var något hemskt förstås. :)

Svar: Ja usch! Fast ett tag drömde jag så brutalt hemska drömmar, de har inte försvunnit ur mitt minne än, vilket jag vill att de ska. :o haha.
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 01:33:30
Postat av: Nisse

Jo, jag har haft såna perioder med. Ironiskt att man minns sådant, och ofta är hemska drömmar simplare också, så det är inte svårt att minnas dem. Suger gör det :O

Svar: Suger, minst sagt! :o Hatar hemska drömmar.
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 01:53:41
Postat av: Nisse

Jo, jag med. När jag var deprimerad så var det väldigt mörka drömmar, som satt kvar länge. Kände mig inte direkt bekväm att prata om det heller, så varje natt var en plåga när det var sovdags. Nu är det ganska sällan de dyker upp, tack och lov. :)

Svar: Usch, låter inte kul! :/ Ja, jag har heller inte drömt sånna drömmar på ett tag. :)
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 02:18:19
Postat av: Nisse

Njäe, det var det väl inte, men jag ska inte klaga. :)

Skönt det! Är så ruskigt obehagligt!

2012-08-16 @ 02:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback