One day, I want to honestly say: "I made it."

wickstrand.tumblr.com
Kommentarer
Postat av: Nisse

Hmm, jag undrar om jag redan börjar bli gammal. Har alltid haft bra koll på teknik och framsteg inom ämnet, och nya tjänster som dykt upp, men ärligt talat är Tumblr lite av en gråzon för mig. Har sett loggan och namnet flertal gånger, men aldrig undersökt det närmre. En kort förklaring vad det är, så jag kan känna att jag hänger med i utvecklingen fortfarande? :)

Svar: Tumblr är det bästa som finns i hela världen. Eller jag älskar det i alla fall! Man lägger upp bilder typ. Man kan säga att det är som en blogg, fast man skriver inget utan man lägger upp bilder mest. Det finns de som använder tumblr som en riktig blogg, där de bara skriver. Men that's not how you do it! På min tumblr lägger jag upp mycket bilder som inspirerar mig och bilder som jag tycker om helt enkelt. :)
Hannah Wickstrand

2012-08-14 @ 21:23:54
Postat av: Nisse

Aha, som ett slags flytande kollage över ens tankar? Eller ja, det är ett sätt att använda det?

Men, laddas alla bilder upp i ordningen man lägger till dem eller kan man arrangera runt som man vill, osv?

Tror redan jag förstår det bättre än för en timme sedan då, jag har alltid bara trott det var lite random uppladdade bilder :O (vilket det då säkerligen är hos vissa).

Svar: Ja, det skulle man kunna säga.
Det blir i den ordningen man lägger upp dem i. Sen har man olika designer också. Du borde pröva!

Många har säkert en tanke över vad de lägger upp. Men sen finns det såklart de här tumblrs som ser likadana ut, där det bara rebloggas hela tiden.
Jag rebloggar en del faktiskt, men jag lägger ju som sagt upp mycket inspiration. Och det hittar jag hos andra. :)
Hannah Wickstrand

2012-08-14 @ 22:32:19
Postat av: Nisse

Då förstår jag nog. Tack! Behöver jag inte känna att jag är utanför en social tjänst helt och hållet! ;)

Hmm, får kanske göra det vid något tillfälle. Får nog sätta mig in i det lite bättre först, och skulle den reflektera mina tankar hade det varit världens mest förvirrade tumblr! ;)

Svar: Hahah äsch då, en förvirrad tumblr låter intressant.
Hannah Wickstrand

2012-08-14 @ 23:19:32
Postat av: Nisse

Hehe, får väl se. Får nog köra ihop något test-exemplar i Photoshop, ta fyra steg bak från datorn (antingen verklige steg eller fyra rullningar med stolen), och göra en bedömning om det går att skilja på om jag är ett geni eller galning. Linjen är ju hårfin. :)

Svar: Hahah, äh, bara för det skulle du säkert vara en genialisk galning. Eller ett galet geni .. så kan man ju också se det. Ett galet geni! :)
Hannah Wickstrand

2012-08-14 @ 23:48:28
Postat av: Nisse

Galet geni lät bättre på något sätt, fast risken finns ju att jag hade visat mig vara en galen galning. Och det rullar inte helt rätt av tungan tycker jag. Kan riktigt se framför mig hur en psykiatriker studerar min bildvägg med en djupt bekymrad min. :D

Svar: Hahah, min moster jobbar på psyk, kan be henne ta en titt! ;)
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 00:09:04
Postat av: Nisse

Toppen, behöver få konfirmerat på vilket sätt galet ska användas för att beskriva mig. Tycker fortfarande att galet geni låter som bästa alternativet, men bättre att låta proffsen sköta det. :D

Svar: Galet geni tycker jag låter asbra, det ska stå högst upp på din tumblr. Fast .. på engelska då. Inget svenskt på tumblr. (a)
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 01:23:00
Postat av: Nisse

Hmm, crazy genius alltså. Låter ju bättre än helt enkelt crazy. Får nog skissa på det där alltså! :D

Svar: Gör det! Länka mig din tumblr när du fixat den nu då, hah. ;D
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 01:41:49
Postat av: Nisse

Givetvis ska jag göra det! Först ska en grovskiss göras dock, sen ska ett konto skapas, sen ska den fixas och sen kan den bli bedömd som ett gigantiskt fiasko. ;)

Svar: Hahah, det tror jag inte! Du är ju ett galet geni.
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 01:54:13
Postat av: Nisse

Jo, möjligtvis iaf, sista ordet i den frågan får din moster i framtiden, så får vi se vad det var för form av galen jag var. :)

Svar: Absolut! Ska prata med henne. :)
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 13:27:48
Postat av: Nisse

Sålänge hon inte skickar iväg mig till något hem så, I'm game! ;)

Svar: Finns ju en risk .. ;)
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 15:31:58
Postat av: Nisse

Jag önskar att det hade varit liten risk, stor möjlighet, men jag tror nog att det är en stor risk, och liten möjlighet (att jag får bli kvar hemma efteråt :O ), så nu vet jag inte riktigt om jag vågar. :D

Svar: Äsch, det är inte så farligt. Du vågar! :D
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 23:55:51
Postat av: Nisse

Det vet jag då inte... Bara om jag blir placerad på ett hem i södra delen av Sverige, och då får du bannemig hälsa på mig minst en gång per år som jag är fast där! I ren sympati! :O

Svar: Det beror nog på hur pass allvarligt det är. :o Och jag lovar att hälsa på dig, av ren sympati!
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 00:13:40
Postat av: Nisse

Jo, men det är din moster ju, så du får använda dina krafter för att inte få mig dömd allt för hårt! :O Och tack, det känns lite lugnande iaf att jag inte är helt utlämnad! :D

Svar: Jag kan inte lova nånting, men jag ska göra så gott jag kan. :)
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 00:24:26
Postat av: Nisse

Tack, det är allt jag kan begära! Hehe, jag vet inte om det känns bra att du tror att jag är så skadad så att det knappt finns någon plats som kan ta hand om mig i södra Sverige. Snacka om att göra ett dåligt första intryck. :O :D

Svar: Äsch då! Första intrycket är inte så viktigt egentligen. Eller snarare, det är sällan första intryck blir så .. bra, haha. Missförstå mig inte.
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 00:52:29
Postat av: Nisse

Haha, det är det mitt hopp lever på. Jag har ju gjort ett sådant ostabilt första intryck, så jag hoppades på att du 1. Inte värderade de så högt. eller 2. Hade dåligt minne. ;)

Fast nu minns jag ju att det var jag som hade dåligt minne, eftersom du skulle lura i mig att det egentligen heter sovit som en... vad det nu var, jag minns inte kom jag på.... ;)

Haha nejdå, jag missförstår dig på rätt sätt! :)

Svar: Äh, jag värderar faktiskt inte första intryck så mycket. Men sen kan jag däremot tänka på det i efterhand. ;)
Sovit som en stork! :D

Ah, härligt! :D
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 01:02:50
Postat av: Nisse

Aha, så du menar att om två månader eller så, så kommer mitt första intryck bita mig i häcken, även om det inte gör det nu? Tusan. :D

Ja, det är sovit som en stork som är det korrekta va?... ;)

Svar: Haha, nja. Menar mer att jag .. äh, vet inte vad jag menar. :o
Ja, det är det enda korrekta. Allt annat är fel. :)
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 01:23:10
Postat av: Nisse

Haha okej, jag är kanske körd, men då är det möjligtvis längre fram i tiden det kanske är så.... ;)

Jo, precis. Jag ska faktiskt pröva uttrycket lite smått här och var, för att se om någon reagerar... Om de gör det ska jag säga att man kan säga stork OCKSÅ, för att se om de accepterar det lika lätt som jag gjorde... :O

Svar: Hahah jag förvirrade mig själv nu kände jag. Är helt lost på den här punkten.
Jag tycker alla borde acceptera "stork". Det passar ju faktiskt utmärkt! (a)
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 01:38:33
Postat av: Nisse

Haha förlåt, jag känner mig delvis skyldig till det!

Alltså, det är nästan mer logiskt. En stock sover ju definitivt INTE! :O

Svar: Hahah, nånstans tappades fokuset.
Eller hur! :o Aldrig hört talas om en sovande stock. Vet ju att de lever och dör, träd alltså. Men inte att de sover.
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 01:51:41
Postat av: Nisse

Jo, precis! Nej, jag tror det kan vara så att det egentligen är hela omvärlden som har missförstått, och du var rätt på det från början! :D

Svar: Måste varit så, det är det enda rätta. :o
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 01:59:57
Postat av: Nisse

Det är det vi kör på nu! Oavsett vad omvärlden säger om saken! :D

Svar: Yess! Då är det bestämt. :D
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 02:29:25
Postat av: Nisse

Skakar hand! ;)

Svar: Hahah, absolut! ;)
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 02:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback