Sorgligt att lämna ön, men så skönt det är att vara hemma.

Äntligen hemma! 
Fast det har jag varit ett tag nu. Har hunnit gosa med både hunden och kattungarna, dock så vet jag inte vart de äldre katterna har tagit vägen. Men de visar väl sig imorgon!
Har till och med bakat muffins i mina nya muffinsformar som jag köpte på en marknad i Böda i somras. Jag visste väl att de skulle komma till användning. 
 
Ska dra mig mot sängen nu. Sov så gott!
 
Får knappt sitta vid datorn för Elvis, måste gosa och kela heeeela tiden.
 
Kommentarer
Postat av: Nisse

Tror att katten vill visa att den är så stor att den vill ha en egen blogg osv! Ser ju ut att känna till halva tangentbordet+Caps Lock åtminstone och det kommer man ju hyfsat långt på!

Blev muffinsen bra? Jag vågar mig inte på bakning, hade nog lyckats riva köket i samma veva med min oerhörda smidighet! :D

Svar: Skulle inte förvåna mig faktiskt! Han får ta och skaffa sig en blogg, han blir säkert känd på det också.
De blev asbra! :D Hahah äsch, det tror jag inte. Har du aldrig bakat då med andra ord? :o
Hannah Wickstrand

2012-08-14 @ 15:56:13
Postat av: Nisse

Jo, det är väl ändå någorlunda unikt med en kattbloggare skulle jag tro. :D Möjlighet att få lite perspektiv på hur de uppfattar världen hade varit intressant! :)

Härligt, då funkade muffinsformarna då! :D Eller jag vet iofs inte om de har så stor inverkan på slutresultatet (Förutom på själva formen dem är skapta i, som ju kan variera), men det är ju hälsosamt om de inte typ... brinner upp! :) (Inser i efterhand så här att formen är hela meningen med en muffinsform, så... ja, det var inget tidigare där, jag har bara slut på Tipp-ex så jag kan inte redigera!)

Jo, jag har bakat en liten aning. Aldrig själv så direkt, men jag har hjälpt till lite här och var. Brukar väl bli okej, inga spektakulära resultat direkt. ;)

Svar: Måste kolla upp om det någonsin funnits en katt-bloggare, hahah.
Ja, det gjorde dem! :D De var egentligen inte så speciella, det var ett par vanliga formar med fint blommigt mönster på bara. Men jag gillade dem och kunde därför inte hålla tassarna ifrån ugnen direkt när jag kom hem. (a)

Ah okej! Du får ge dig på något mer avancerat, själv. Du kan säkert mer än du tror. ;)
Hannah Wickstrand

2012-08-14 @ 19:48:42
Postat av: Nisse

Gör det, ämnet måste undersökas! :)

Hehe, tur det. Och det är rätt, har man energin till det så är det ju alltid gott att baka något, framförallt om man är duktig på det. ;)

Jo kanske, får bara kolla upp vad vi har för försäkring och att brandlarmet funkar, att alla kan numret till 112 och sånt, du vet... ifall att. ;)

Svar: Sökte lite, men hittade ingenting som tyder på att det funnits. :/
Jag är inte så duktig på att baka, men jag "kan" baka om man säger så. Följer liksom recept, kan en del utantill .. och sen bara gör jag. Så jag är en "vanlig" bakare, om du förstår hur jag menar, hahah. Det skulle dock vara riktigt kul att kunna baka snygga tårtor eller nåt, det hade varit coolt! :)

Ja, det är ju alltid bra att kolla. Bara uti fall att liksom .. ;)
Hannah Wickstrand

2012-08-14 @ 21:08:18
Postat av: Nisse

Nej, finns några bloggar som handlar om katter, men ingen specifik för en katt, ur kattens synpunkt så långt jag kunde hitta. Nåja, chans för Elvis att bli unik då, är ju inte fel! Bara att börja träna! ;)

Jo, jag är med på hur du menar. Jag vet inte om jag har ett dåligt minne, eller det är för att jag gör det för sällan, men när jag bakar/lagar mat så får jag alltid ha stenkoll på recepten, jag kommer aldrig ihåg det i huvudet. Eller jo, koka makaroner behöver jag inte ha recept till.... ;)

Hade inte varit helt fel att kunna göra snygga bakverk nej, hälften av smaken sitter ju i synen. (Det låter inte rätt, men du kanske är med på hur jag tänker!) Och precis, jag tänkte inte sabotera något, men det är dumt att kolla upp läget efter att det är för sent! ;)

Svar: Nej, precis. Lite tråkigt! Eller ja som du säger, då finns det chans för Elvis att bli unik. Tror han kan lyckas faktiskt. Ska säga till honom! :)
Hahah okej, nej men koka makaroner är ju inte så .. komplicerat. ;)

Jag förstår precis hur du tänker!
Eller hur! Alltid bra att kolla ändå. ;)
Hannah Wickstrand

2012-08-14 @ 21:42:59
Postat av: Nisse

Ja, på och motivera nu! Klart han får välja karriär själv, men en knuff i rätt riktning är ju aldrig fel!

Haha, och här försökte jag känna mig duktig med mina makaronskills.... :( ... ;) , Ärligt talat så är jag alltid osäker ändå, oftast blir inte makaronerna kvar i sina paket häromkring, så om det är snabbmakaroner eller ej blir oftast en gissning. Så knappt det hanterar jag! Nu blir allt du imponerad? ;)

Svar: Nemen precis! :)
Blir verkligen imponerad! Du verkar vara kung på makaron-kokning. :o
Hannah Wickstrand

2012-08-14 @ 22:18:52
Postat av: Nisse

Tackar! Jag accepterar ditt andra försök till att ha lite sympati med mina dåliga kunskaper i köket, och känner mig numera stolt över min makaron-kokning! Tror nästan jag ska börja koka makaroner oftare, så jag blir en riktig expert på det! :D

Svar: Det tycker jag verkligen du ska göra! Du verkar ha stor potential så du skulle säkert kunna bli mästarnas mästare. :D
Hannah Wickstrand

2012-08-14 @ 23:02:59
Postat av: Nisse

Makaronernas Mästares Mästare. Jo, det reflekterar ju om inte annat hur mina makaroner smakar M.M.M. Ja, när jag får koktiden rätt vill säga. ;)

Svar: Hahah, det var fyndigt sagt! Lycka till med framgången! :)
Hannah Wickstrand

2012-08-14 @ 23:28:28
Postat av: Nisse

Kan inte ta åt mig hela äran, du hade nästan skrivit ut det redan ju. Och tackar, nästa vecka försöker jag lära mig hantera potatismos! Från pulver såklart, potatis är nog över min nivå än så länge.

Svar: Ja, börja inte med potatis än. Du får nog vänta några veckor. :o
Hannah Wickstrand

2012-08-14 @ 23:46:44
Postat av: Nisse

Jag tror jag är redo för att ge mig på potatis lagom till nästa omgång av nypotatis är här! Är en två terminskurs minst. För visst har jag förstått människor som kan sånt här, att nypotatis bara finns under vissa delar av året, även om ny potatis finns året runt?

Svar: Ja jo .. kanske. Du får se då hur långt du har kommit när du väl är där. Enklare att säga då om du kan ge dig på potatisen eller inte. :) Jo men det stämmer!
Hannah Wickstrand

2012-08-14 @ 23:53:43
Postat av: Nisse

Jo, får börja med potatismos-pulver och sedan lite Google för att förstå mig på vad potatis är för någon filur. Sen ska jag nog allt kunna koka sådana med. Man skalar dem precis som makaroner väl?

Se där, att följa med och handla lönar sig, jag visste mer än jag trodde!

Svar: Eh. Ah, ja visst! Det gör man. :D Men du, köp en kok-bok istället för att använda google, man kan inte lita fullt ut på den sidan.
Härligt! Du lär dig mer och mer. Duktigt!
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 00:18:23
Postat av: Nisse

Tyckte väl att jag hade hört det, att man kan använda en makaronskalare även till potatis. :)

Det vågar jag nog inte, om en kok-bok kräver någon form av tillagning. Jobbigt att koka sönder en bok och få gummiaktiga sidor liksom. :(

Jo, nog lär jag mig allt nu när jag har någon vettig att ställa frågorna till! :O Jag framstår ju nästan som att jag har koll på läget, det kanske inte är jag som är förvirrad egentligen, utan omvärlden? :D

Och okej, ska bara lita lite på Google, lovar!

Svar: Absolut, helt rätt!
Jag tror inte boken skulle bli gummi-aktig faktiskt .. den skulle nog vara rätt förstörd. Men jo, det är bättre med en kok-bok. Jag menar ingen avancerad, utan en där det endast står om makaroner och potäter. :)

Definitivt! Du är smartare än de flesta. Det märkte jag nu när du visste att man använder makaronskalare till potatis. :)
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 01:34:05
Postat av: Nisse

Hmm, ja jag litar på dig helt enkelt. Jag vet inte riktigt hur den skulle bli, är inte på den nivån än! Jo, givetvis. Behöver ju knappt stå något om makaroner eftersom jag nästan bemästrar det. Behöver bara en potatis-bibel ungefär, med allt att lära om den..ehm.. rotfrukten?

Om min intelligens stod och föll på att jag visste att en makaronskalare även kan användas som potatisskalare (även om det inte är främsta syftet förstås), så är jag smått bekymrad över hur långt nere du trodde min intelligensnivå fanns. :O !

Svar: Jag har sett potatis-bibeln någonstans .. jag minns bara inte vart. Annars hade jag tipsat dig om affären! Har för mig den var rätt billig med.
Jag tvivlar ju lite sådär .. men du är säkert rätt smart. *host* :)))
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 01:53:11
Postat av: Nisse

Tusan, du får hojta till om det trillar ner i minnet igen var det var du så den, jag skulle behöva den för att verkligen hantera potatis! :)

Om jag bara hade varit smartare så hade jag säkert förstått om det var en komplimang eller ej..... Hmm... ;)

Svar: Ja, det var ju det jag tänkte! Hittade nyligen i en Buffé-tidning från ICA ett tips för de perfekta makaronerna, mina tankar gick till dig då. Men sen kom jag på att du är ju redan Makaronernas Mästares Mästare. :)
Haha, den får du klura på. ;)
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 13:27:00
Postat av: Nisse

Får rota på Bokia nästa gång jag är där. :)

Hehe, om du kollar vem som skrev artikeln så var det kanske jag! ;) Och passar inte namnet ihop med mitt så skrev jag det under ett annat alias bara! Sån här... Vad heter det? Spökförfattare.... Pseudonym? :)

Jag får väl falla tillbaka på min låga intelligensnivå och ta det som en komplimang oavsett. ;)

Svar: Ja, det får du göra! :)
Jaha! Jag misstänkte att det var något skumt med den där artikeln (då jag vet att du är M.M.M). Kommer inte heller på vad det heter .. men jag vet vad du menar. Fränt!

Haha, låter bra! ;)
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 15:26:02
Postat av: Nisse

Jo, antingen har jag skrivit den under pseudonym (kollade upp det, verkade vara vad jag letade efter :D ), eller så är det en lögn rätt upp och ner. Såvida det handlade om perfekta makaroner så måste det ju ha varit mina, annars har dom lägre standard på "perfekt" än vad jag har!

Svar: Hahah ah okej, vad bra!
Det handlade om perfekta makaroner, så det måste varit du. :o
Hannah Wickstrand

2012-08-15 @ 23:48:06
Postat av: Nisse

Det handlade verkligen om perfekta makaroner? Om det inte är för mycket besvär, så är jag helt ärligt talat genuint intresserad av vad man kan göra med makaronerna förutom kanske... jag vet inte, salt och smör? :O

Svar: Det gjorde det minsann. Det stod när och hur mycket man ska salta per liter vatten, vad man ska göra om det stormkokar, att man ska anpassa koktiden efter pastans form och tjocklek. Sen stod det hur man ska spola dem, hur de ska se ut när de är klara osv, ahahaha.
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 00:12:04
Postat av: Nisse

Vilket sammanträffande! :O Lite läskigt... ;o

Haha, wow. Jag behöver nog läsa den här artikeln, bara tanken på att en människa satt sig ner i syfte att lära ut den perfekta kokningen av makaroner är ju helt underbar! :D

Svar: Tänkte det med! Du borde läsa den.
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 00:30:08
Postat av: Nisse

Hur får jag tag på den här tidningen då? Jag läser inte för mycket om jag inte behöver, men jag är sugen på att läsa det. :O

Svar: Det var ingen lång text, men du borde kunna gå in på ICA's hemsida. Där ska det väl finnas månadens Buffé-tidning, eller hur ofta den nu kommer ut. :)
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 00:50:43
Postat av: Nisse

Hmm, får gräva in i det. Och hur kan den inte ha varit lång? Finns ju så många aspekter att ta hänsyn till! :O Vill jag påstå iaf, så det låter mer imponerande att jag behärskar det!

Jag har faktiskt ingen aning, visste knappt att tidningen existerade. (A)

Svar: Tycker jag att du ska göra! Jag vet inte, ofattbart. :o Hahaha oh, man får hem tidningen om man har ICA-kort. :)
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 00:59:48
Postat av: Nisse

Får man? :O Men, då finns den nog häromkring till och med! Då är frågan, riva upp och ner på stället ikväll i jakt, eller vänta till imorgon och fråga? ... :O

Svar: Det borde det göra i så fall. :o Hm, vänta tills imorgon, så slipper du överanstränga dig nu ikväll. :)
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 01:18:13
Postat av: Nisse

Jo, jag har faktiskt använt hjärnan ganska mycket idag. Ett försök att ens hitta ur rummet känns äventyrligt så jag tar ditt råd och väntar till imorgon. Blev ju som att vänta på julafton nu ju!

Svar: Jaså? :o Eller hur! Den som väntar på nåt gott .. väntar i och för sig ALLTID för länge, men om vi följer ordspråket som det är så är det ju "aldrig".
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 01:30:21
Postat av: Nisse

Om det inte är, den som väntar på något gott...blir aldrig tjock! Jag tror inte vi ska undersöka det djupare dock, vi ska nog bara köra på aldrig, och acceptera det! ;)

Svar: Ja, eftersom att vi säkert vet att det ska vara "aldrig" så får vi acceptera det som det. Även om det känns som att det ska vara "alltid" ibland. (a)
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 01:48:14
Postat av: Nisse

Jag vet knappt vad det egentligen ska vara längre, vid detta laget litar jag 100% på dig, ser dig som en ordspråksguru typ! ;)

Svar: Hahah tack, antar jag! Svenska var faktiskt ett av mina bättre ämnen, det kanske förklarar en del. Där lär man väl sig mycket ordspråk, om jag inte minns fel?
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 02:14:13
Postat av: Nisse

Jo, det borde man väl göra? Kanske jag missade de lektionerna, så det var därför jag är så kass på det! :O Det skulle ju förklara saken lite grann åtminstone! :D

Svar: Jo, det gjorde man! :) Hahah, kanske det.
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 02:23:24
Postat av: Nisse

Haha, ajajaj, jag har mycket att ta ikapp då. :( :D

Svar: Det verkar som det! Äh, borde väl gå att söka på ordspråk på internet. :)
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 02:32:43
Postat av: Nisse

Problemet är nog att folk på internet är som mig och är osäkra, så jag vet inte vilken källa man kan lita på! Jag frågar dig helt enkelt om jag är osäker!

Svar: Gör det! Jag har svar på det mesta. :)
Hannah Wickstrand

2012-08-16 @ 02:44:58
Postat av: Nisse

Det tror jag allt, du har svarat tålmodigt på alla mina frågor och funderingar ju! :D

2012-08-16 @ 04:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback