Nu är jag tillbaka, liksom solen och sommarvärmen.

Hallå där såhär på kvällskvisten!

Har inte haft orken eller lusten till att blogga nu när jag varit sjuk. Men trots att jag fortfarande inte är helt frisk så kan jag inte låta er vänta längre. Under tiden jag var hemma hann jag med en hel del, från att fira min födelsedag till att fira Valborg och allt där mellan. Lägger upp lite bilder i ett annat inlägg.

Igår var Lisa här, vi köpte glass i det fina vädret. Jag blir bara mer och mer taggad på Öland och sommaren nu när solen väljer att titta fram så mycket, underbart. Och jag har väl inte missat att nämna att jag fick sommarjobbet jag var och försökte kirra i Färjestaden? Jag är nu anställd på Källa Glassgård, så dit tycker jag alla ska åka minst en gång i sommar. Det var lite jobbigt dock att jag fick två andra jobb-erbjudande efter mötet i Färjestaden då jag var desperat över att jag inte hade något ifån början. Från ingenting - till tre stycken, men jag var rätt säker på vilket jobb jag skulle ta. Jag tror det blir roligast i Källa. Dessutom är det närmast och det verkar vara trevligast folk där.
Nåja, idag har det varit supervarmt. Hoppas det är lika varmt imorgon, då tänker jag vara barbent.

Ugh. Har suttit och försökt klura ut vad jag ska sjunga på uppsjungningen nästa vecka. Vi sångare/sångerskor ska framföra tre låtar inför TK och Ann, våra sångpedagoger, för att de ska se hur våra röster ligger till. En låt måste vara svensk och jag har kommit fram till att det förmodligen blir "Gabriellas Sång", eftersom att jag har sjungit den mycket i kyrkor innan. Så den kan jag. Men nu gäller det att hitta två andra, kom jäääättegärna med förslag.

Nu ska jag äta lite av världens bästa yoghurt, den med hallon-smak ifrån Arla. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback