Djurförsök, körkort, spelning och utforskning av Torsås.

Goddag! :)
 
Vilket fint väder vi har idag! Har redan förvarnat er om att april är en dålig månad för bloggen, så det vet ni redan. Men nu har jag ett tillfälle att uppdatera om läget. 
 
Idag på svenskan skulle vi hålla ett argumenterande anförande, och jag valde att prata om "djurförsök". Blev faktiskt riktigt nöjd och jag tror att de som lyssnade tyckte det var intressant. Nu gäller det att vänta och se vad läraren tyckte, så att jag kan få veta vilket betyg jag fick. 
 
Annars? Har gått upp 04:45 några dagar i rad nu. Körkort är ju inte ett giltigt skäl för ledighet från skolan, så jag måste ta mig in till Kalmar innan skolan. Men det har gått förvånansvärt bra. Har varit livrädd för att jag ska försova mig, missa bussen och få betala för körlektionen ändå. Men lägger man sig lite tidigare, så blir det inte så svårt att komma upp på morgonen. 
 
Till helgen ska jag hem. Ska satsa på en plugghelg den här veckan med. Ska dessutom spela i kyrkan på söndag igen. Några låtar själv och några låtar tillsammans med barnkören. Så det ska bli kul!
 
Det var nog det enda jag hade att uppdatera om. Ägnar min tid till träning och plugg, och det känns faktiskt väldigt bra. Jag och Nellie har börjat utforska Torsås lite mer. Om kvällarna går vi in på vägar vi inte tidigare gått på och så får vi se vart vi hamnar. Igår hamnade vi dock ute på en åker, en väldigt stor åker. Flera stora åkrar, så vi blev lite vilse. Men till slut hittade vi hem, haha. 
 
Nu ska jag inte skriva mer, vi hörs en annan gång. Puss!
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback